INFO iNPIRASI Pelik Tapi Benar

Ramai pengguna komputer pasti pernah atau terserempak dengan virus dalam komputer, kalau anda terserempak Virus di alam nyata, boleh anda terajang sekali..Tapi tahukah anda bahawa ada didalam komputer yang kita gunakan (Hard Ware@Perkakasan), Virus hanya boleh menyerang -
Tuan hj. Hard Disk dan ahli keluarganya , Mohd Pendrive dan rakyat sekampungnya, Mamat Memory berbadan besar atau bersaiz kecik, Minah Disket (ada lagi ker yang guna??) dan Cmos@Bios pada Mak Board(Papan litar) sahaja..
Virus tidak mungkin serta mustahil yang amat dapat melakukan sebarang serangan kepada -
- Mat Tetikus samada badan berlampu atau tidak.
- Siti Keyboard (Papan Kekunci) samada langsing,gemuk,kurus atau yang boleh dilipat-lipat.
- Abdul Monitor samada bersaiz gedabak giler atau gedabak kecik.
- Wak Jono Power Supply dengan angkatan power Rottnya.
- Joe Pemacu Drive baik dari kampung DVD ataupun kampung CD .
- Faezah Binti Web Cam cucu kepada Datuk AGP Card Tan Sri PCI Card.
Jadi moral dari kisah di atas, jika ada orang berkata pada anda " Power Supply aku tak hidupla..kena serang Virus..ketahuilah bahawa anda sedang ditipu bulat-bulat:...
Walau bagaimanapun tanpa menggunakan perkakasan (Hard Ware) yang boleh diserang Virus tadi, komputer anda tak boleh pula digunakan..Pelik Bukan?..


Lebih pelik atau boleh jadi pelik bila Peralatan@Hardware yang TIDAK boleh diserang VIRUS seperti dinyatakan tadi , tidak juga dapat MELAJUKAN KEPANTASAN KOMPUTER ANDA WALAUPUN ANDA GANTI BARU..!!!