UBAT RAWATAN INSPIRASI dijamin tulin dan bersih

Selamat mengerjakan Ibadah Haji pada semua Jemaah kita..


Agak lama juga Bidan menyepi untuk menjawab dalam Rawatan Inspirasi kerana sekarang sibuk membantu salah seorang T I dengan projek virusnya..Nasib baik minggu ni tidak banyak pesakit yang hantar borang persakitan komputer mereka..iyer..kita teruskan jerlah..lagipun Tuan besar dah pesan pada Bidan, nak jawab dalam artikel perbanyakkan jawapan bukan banyakkan bebelan. terutama iyer.. .iyerlah!!!

1.


- Seperti diterangkan dalam artikel tersebut, code yang diberi bergantung kepada versi Windows yang anda gunakan..iyer..Code yang diberi pula telah dicuba terlebih dahulu oleh T I  sebelum dipaparkan, rasanya tiada masalah..Kod baru banyak,  jika mahu disenaraikan termasukkan code badminton dan baju kod..namun demikian, sila dapatkan versi anda dan email T I, nanti kita tengok code mana yang sesuai..iyer..

2.


- Terima kasih iyer kerana membaca artikel, sebelum Bidan memberi ubat, sila gunakan anti virus untuk mengesan kehadiran virus dalam komputer anda terlebih dahulu, kerana mengikut kertas siasatan T I, jika Ms config anda gagal berfungsi, kemungkinan komputer anda diserang virus samada melalui serangan udara, laut ataupun darat..iyer..
Kegagalan Msconfig disebabkan oleh 2 perkara ini sahaja.

a. Msconfig tiada dalam komputer, seperti telah terpadam,dipadam atau berubah bentuk kerana virus iyer..
Masalah begini biasanya anda akan dapat notis seperti dibawah..


- Notis ini juga akan keluar jika anda salah taip, jadi pastikan hurufnya betul - MSCONFIG

- Dapatkan Start dan pada Search taipkan MSCONFIG untuk memastikan samada fail ini ada atau tiada dalam komputer..
- Jika selepas Search, fail Msconfig gagal dikesan, dapatkan Cd Installer Windows dan ikuti langkah diberi..
- Pada Run taipkan CMD untuk kita mendapatkan arahan MS-Dos..
- Setelah Command prompt atau MS -Dos keluar masukkan Cd Installer Windows dan taipkan arahan ini

EXPAND -R D:\I386\MSCONFIG.EX_ 

C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\BINARIES

b. Msconfig tidak dapat dibuka lama..ataupun main sembunyik-sembunyik..keluar sekejab..peh tu ilang..
Jika berlaku keadaan seperti ini, memang sudah sah terang lagi bersuluh komputer telah dijangkiti oleh virus..Oleh kerana dalam artikel sebelum ini ada diterangkan tentang MSCONFIG secara mendalam..jadi..iyer..sila muat turun saja perisian ini yang boleh digunakan untuk membaiki kerosakan MSCONFIG dan berkaitan Task Manageer.. KLIK SINI

3.

Terima kasih krn bantu T I , walaupun Bidan tak dpt apa-apa..tapi Bidan banggo!! Menurut jawapan spontan dari TI , Cetak boleh..salin atau copy tak boleh..kalau tidak teruk le mereka dan keluarga mereka..iyer.. tak..

4.

Sama-sama, Potongan harga rasanya masih dibincangkan oleh T I coz Bidan pun ada terlibat sama, nanti akan diberitahu, sabarlah iyer..
5.

Tidak ada cara mudah sebetulnya jika Pendrive rosak, tetapi sekiranya kerosakan pendrive disebabkan oleh Virus, boleh gunakan langkah ini..
- Gunakan perisian anti virus yang terkini.
- Buka menggunakan arahan Explorer.
- Jika boleh dibuka, salin falin penting ditempat selamat dan format pendrive tersebut..
- Gunakan perisian ini untuk mencuba agar pendrive anda selamat.. KLIK SINI

Jumpa lagi.


0 Pertanyaan: